CRÒNIQUES RONDA 4 dels equips B,C,D i E

20200209_103058

Ateneu Colón B: Victòria 8 a 2 contra l’Escola d’Escacs Barcelona B

L’Ateneu Colon B ha rebut a domicili l’equip de l’Escola d’Escacs B. La segona meitat de l’equip visitant estava formada per jugadors amb un elo força inferior però que han donat més guerra del que fa pensar el resultat.

Per la part de dalt, el César i el Raül firmaven taules molt aviat, que no els anaven gens malament per qüestions personals diverses. Tampoc no anaven malament a l’equip, ja que teníem alguns taulers amb bones sensacions.

La Isaura ha jugat una partida incòmoda, aguantant amb solvència un atac al seu enroc curt, però quan ha aconseguit dinamitzar el flanc de dama ha trobat un recurs tàctic que ha resolt la situació de forma fulgurant. El Marc també s’ha imposat i el Carles l’ha seguit amb unes altres taules, consolidant l’avantatge. També l’Eduard ha entaulat, cedint per primera vegada mig puntet a la lliga. Poca broma, està fent una temporada excepcional.

A partir d’aquí, han començat a caure els punts, un rere l’altre. Primer el Ramon aconseguia guanyar un final de torres davant d’un error del rival a l’intentar arriscar en una posició igualment molt compromesa. A continuació, el Marcel feia valer el seu avantatge i s’acabava anotant el punt. L’Oriol semblava que podia caure en un escac continu, però quan ha aconseguit tapar-lo ha trobat la seqüència precisa que li donava la victòria en pocs moviments. I l’últim en acabar ha esta el Víctor, que ha anat acumulant avantatges (primer alfil, després parella de peons passats i lligats al flanc de dama) fins que el seu rival no ha tingut més remei que abandonar.

Una nova jornada amb victòria en una temporada excel·lent de l’equip.

Ramon Rebull

 

Ateneu Colón C:  Derrota 5,5 Mollet B – 4,5 Ateneu Colon C

Derrota por la mínima en casa de uno de los equipos más potentes de la categoría. Gran actuación de los coloneros que estuvieron a punto de dar la sorpresa.

Empezamos con dos derrotas de los últimos tableros, Adrià y Raúl, que tenían un difícil desafío ante rivales superiores a el. Raúl estuvo a punto de dar la sorpresa con una ventaja de 3 peones, pero un fallo de cálculo y un exceso de “prisa” hizo que el contrario remontara la partida.

Andreu se dejó un alfil y fue a remolque el resto de la partida y Pablo siguió on fire ganando la partida claramente contra su rival con un peón pasado todo el rato.

Rafael tenía un reto difícil, le clavaron una pieza y acabó perdiéndola, mientras Hervé aprovechó su posición de ataque para ganar en una partida donde los dos jugadores estaban con apuro de tiempo.

Isabel hizo unas tablas contra un rival 200 puntos de ELO superior a ella, reafirmando las buenas sensaciones que estaba teniendo últimamente.

Las tres últimas partidas, 2 parecían favorables a Mollet. Alex ganó la partida que teníamos mejor posicionada, Gerard perdió su partida con clara ventaja de su oponente y Edu tuvo una partida “montaña rusa” donde cada vez que mirabas parecía que la partida pasaba de ganada a perdida y finalizó con victoria de Edu que puso la derrota mínima en el casillero.

Una pena no haber podido “mojar” en esta jornada pero el equipo C está demostrando una solidez que terminará por darle los frutos deseados en próximas jornadas.

Alfredo Castaño

 

Ateneu Colón D: Victòria  2,5 Granollers Canovelles – 3,5 Ateneu Colon D

Gran victoria del equipo D contra un rival directo que llevaba los mismos puntos que el Ateneu Colon.

Victoria clara de José Luis que después de ganar una torre supo administrar su ventaja para imponerse claramente a su rival.

Dani también se imponía con pieza de más. Juego muy sólido hasta que ganaba una segunda pieza y el rival tiró la toalla.

Josep Majós empezó la partida muy bien ganando un alfil en las primeras jugadas. El rival se lanzó a un ataque por el flanco de Rey y después de una intensa pelea tuvo que devolver la pieza llegando a un final con torre y peones con peón de más que no pudo concretar en ventaja finalizando la partida en tablas. Nos poníamos en buena posición para ganar la ronda.

Albert tenía una partida muy a favor con 3 peones de más pero se despistó permitiendo al rival coronar antes que él y perdiendo una partida que estaba bien encaminada.

Xavi Marzo tenía una partida abierta donde llevaba la iniciativa y tenía asegurado calidad de más, cuando su rival no contó con pieza clavada y perdió la dama. Con esa ventaja Xavi supo mantenerla hasta el final y asegurar el triunfo para el Colon.

La última partida, la mía, ya no había nada en juego. Tenía mejor posición y juego de ataque pero caí en una celada por precipitarme a ganar una pieza y perdí por mate una partida que tenía aseguradas las tablas.

En definitiva, buen rendimiento del equipo D que sorprendentemente encabeza la clasificación con 3,5 puntos y que empieza a pensar en objetivos que no entraban al inicio de temporada.

Alfredo Castaño

 

Ateneu Colón E:  Derrota 0-4 contra el Castellar B

L’Ateneu Colón E tornava a estar format per joves jugador de la pedrera. Aquest cop però, la sort ens va girar l’esquena.

Arthur Casas, el primer en acabar,  no va no va tenir el seu dia i va pagar car el seu rei al centre, rebent un ràpid i instructiu mat.

Les altres tres partides  ja molt més lluitades de l’Oriol Mangues, del Dani del Rio i del Guillem Jové tot i també  acabar en derrota, van meréixer sumar algún puntet.

Continuem a pesar del 0-4 final, pel bon camí.

Raül Arza